כדי שהמזוזות והתפילין יהיו כשרות, נצרך לייצר אותן לפי ההוראות שמופיעות בתורה שבכתב ובתורה שבעל פה שעברה מדור לדור. לצערנו מצויות הרבה מזוזות ותפילין מזוייפות בשוק, וכגון הנעשות בדפוס ובצילום.
רבים שואלים – איך אפשר לדעת אם הקלף מזוזה כשר? איך אפשר לדעת אם התפילין כשרות? יש מקרים שזה נראה כשר אבל כאשר מומחה בודק הוא מזהה שזה פסול לגמרי, ויש מקרים שאי אפשר לדעת בכלל על הפסול אלא רק הסופר עצמו יכול לדעת (לדוגמה בפסול “שלא כסדרן” כמבואר בשולחן ערוך סימן לב סעיף כ”ג) ולכן צריך לרכוש מזוות ותפילין רק מסופר מוסמך ומומחה ועם יראת שמיים. ולא לרכוש ממקומות שיש להם תעודת כשרות מרב שאינו מוכר ומוסמך, וכמובן שאין לרכוש ממקום שאין לו השגחה כלל.
המשמעות של רכישת מזוזה מזוייפת היא שמעבר לכספים הרבים שירדו לטמיון, במזוזה פסולה מביא לכך שאותם רוכשים תמימים, לא זוכים לא בהגנה על הבית ממזיקים ולא בקיום המצווה הכל כך חשובה ומשמעותית ביהדות יום אחרי יום למשך שנים!
הלכה וכשרות לפני כל חשבון כלכלי!
אמנם, אנו מנהלים עסק וחשוב לנו להרוויח ממנו. אבל לעולם! לעולם לא נגרום להכשלה של יהודי ולא משנה באיזה מחיר מדובר!!!
זו הסיבה, שכשמדובר בתפילין מזוזות אנו בודקים בשבע עיניים וקונים אך ורק מסופר סת”ם מקצועי ומוסמך או מהשגחה ידועה ומוסמכת ולא לוקחים שום סיכון!
אז לאחר שסגרנו את הפינה הזו, אם אתם עדיין רוצים ליהנות מהמחיר התחרותי ונוחות הקנייה של תפילין ומזוזות דרך הרשת, יש לנו קולקציה שלימה ומהודרת להראות לכם, ממש פה.
המעלות והסגולות של מזוזה כשרה ומהודרת:
גדולה ועצומה מצוות מזוזה אשר מזכירים אותה בכל יום בקריאת שמע שחרית וערבית אלפי שנים יהודים בכל העולם באומרם “וכתבתם על מזוזות ביתך ובשעריך”.
ומסופר במדרש (בראשית רבה, ל”ה) על המלך ארטבן ששלח לרבי יהודה הנשיא מתנה, מרגלית יקרה בעלת ערך רב ביותר, והוא ביקש ממנו “שלח לי בחזרה מתנה טובה, ששווה בערכה למתנה זו ששלחתי לך”. שלח לו רבי יהודה הנשיא כתמורה – מזוזה. כשהמלך ארטבן ראה את המזוזה שרבי יהודה שלח לו, הוא שיגר לו הודעה: “אני שלחתי לך מתנה שאין לה כלל הערכה כספית, ואתה שולח לי מתנה שניתן לרכוש אותה במטבעות בודדות .? השיב לו רבי יהודה: לעומת התורה ומצוותיה – חפצי וחפציך לא ישוו בה, ואתה שלחת לי מתנה שאני צריך לשמור עליה, ולעומת זאת אני שלחתי לך מתנה שאתה יכול לשכב לישון – והיא תשמור עליך.
ובספר ‘שאילתות’ של רב אחאי גאון מובא המשך לסיפור זה, שנכנסה שדה לביתו של המלך ארטבן וקבעה את משכנה בגופה של בתו היחידה. המלך הזעיק את טובי הרופאים – ולא היה בידם להועיל לה. “כיון שנטל ארטבן את המזוזה ושם לה על הפתח – מיד ברחה אותה שדה”
וכל הזהיר במצוה זו מאריכין לו ימיו וימי בניו, שנאמר (דברים יא, כא): למען ירבו ימיכם וימי בניכם על האדמה. ומכלל הן אתה שומע לאו, שאם אינו זהיר בה יתקצרו ימיו ח”ו.
ובמסכת עבודה זרה (יא.) אמרו: מלך בשר ודם יושב בפנים הארמון, ועבדיו משמרים אותו מבחוץ, ואילו הקב”ה עבדיו מבפנים, ואדם ישן על מטתו בפנים, והקדוש ברוך הוא שומר עליו מבחוץ. שנאמר ה’ ישמור צאתך ובואך מעתה ועד עולם.
ומובא בתיקוני זוהר (תיקונא עשיראה דף כה.) “דא רזא דמזוזה (זה סוד המזוזה) דאתמר בה (שנאמר בה) “וכתבתם על מזוזות ביתך” – מזוזת כתיב – זז מות”, עד כאן לשון הזוהר. כלומר יש ביכולתה של מצות מזוזה להזיז את המוות.והמרדכי כתב בשם מהר”ם: “ומובטח אני שכל בית שמתוקן במזוזה כהלכתה אין שום מזיק יכול לשלוט בו”הכסף משנה כותב “כאשר המזוזה כתובה כתקנתה חופפת שמירת ה’ יתברך על הבית”.
וחשוב לדעת: כל סגולות השמירה של המזוזה קיימות רק כאשר במזוזה כשרה כהלכתה, לכן צריך לקנות את המזוזה בחנות אמינה שבעליה מוחזק לירא שמים. וישים האדם אל לבו – שבמזוזה יש 713 אותיות, ובכל אות ואות יכולים להיות כמה וכמה אופנים היכולים לפוסלה, ואם יש פסול חס ושלום באחת מתוך ה-713 אותיות המזוזה פסולה מן הדין.
ומכל מקום לא תהיה כוונת האדם בהנחתה בשביל השמירה, או לקבל שכר בעולם הבא, אלא כל כוונתו תהיה לקיים את מצות הבורא יתברך (ספר ילקוט יוסף חופה וקידושין עמ’ תקכה).